Van concept naar uitwerking.

In deze promotiecampagne focus ik me op de plaats Hamburg, met als doelgroep Gen-Z (18-25 jaar). Waarbij ik de toeristische jongeren informeer over creatieve plekken in Hamburg, dat doe ik door middel van een Abri Poster, een Brochure en twee Instagram stories. Mijn concept is de creatieve straatcultuur van Hamburg. Met als belangrijkste drie onderwerpen, Sticker Art, Murals en de Skate cultuur.

Onderzoek concept + moodboard

k begon met het onderzoeken van Hamburg algemeen, waarbij ik informatie heb opgezocht over wat er allemaal te doen is in Hamburg. Daarna ben ik ingegaan op mijn concept “de creatieve straatcultuur” en daarbij heb ik een moodboard gemaakt (zie beeld hieronder)

Daarbij heb ik ook een slogan bedacht, “This isn’t vandalism it’s identity” Wat een krachtige zin is dat perfect past bij mijn concept. Het is namelijk geen vandalisme wat mensen vaak denken omdat alles onder de graffiti en stickers etc zit, maar dit vormt de identiteit van Hamburg.

Nadat ik mijn moodboard heb gemaakt. Heb ik gekeken naar kleur en aantal fonts voor in mijn brochure en abri poster, uiteindelijk ik heb voor rood en een faded font gekozen en als broodtekst het font “outfit”.

Poster voorstellen

Na het onderzoeken van kleur en fonts, ben ik zelf aan de slag gegaan met het ontwerpen van mijn posters (zie beelden hieronder)

Gekozen poster

Uiteindelijk heb ik gekozen voor deze poster (zie beeld hieronder), omdat die het best aansluit op mijn concept en moodboard. Waarbij ik gekozen heb om een persoon als beeld te gebruiken met daar omheen scheuren van papier, waardoor het lijkt alsof die persoin uit het papier scheurt. En een spraypaint over de ogen om het af te dekken, dat sluit goed aan bij mijn moodboard.

Brochure

Instagram Stories